groene smoothie recept
Voeding & Recepten

Gezonde groene smoothie

Een groene smoothie is niet alleen lekker, maar ook nog eens heel gezond! Persoonlijk vind ik dat een smoothie niet compleet is zonder verse groente. Daarom combineer ik graag groente en fruit in de smoothies die ik maak. Een groente die prima te gebruiken is in een groene smoothie is verse spinazie. Gewone spinazie of baby spinazie, dat maakt niet zoveel uit.

Groene smoothie; prima start van de dag!

Ik ontbijt graag met een groene smoothie. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik meteen energie krijg als ik mijn dag start. De groene smoothie zit vol met voedingsstoffen en je drinkt het lekker snel weg. Een salade naar binnen werken duurt langer. En laten we eerlijk zijn, een salade op de vroege morgen is niet iets waar de meeste mensen om staan te springen, toch? Mijn voorkeur ligt dan ook bij een groene smoothie als ontbijt!

Wat heb je nodig?

De groene smoothie is niet moeilijk om te maken. Je hebt slechts enkele ingrediënten nodig om een lekkere en gezonde smoothie uit je mouw te schudden.

  • 100gr verse spinazie
  • 1 rijpe banaan
  • 1 appel
  • 1 citroen
  • 2 kopjes water
  • een blender

Hoe maak je hem klaar?

De bereiding van deze smoothie is heel simpel. Snijd de appel in stukjes. Doe met de banaan hetzelfde. Stop de banaan, appel en de spinazie in de blender. Snijd vervolgens de citroen doormidden en knijp de beide helften uit boven de rest van de ingrediënten. Let op dat er geen pitjes in de blender komen. Voeg daarna 2 kopjes water toe en mix het geheel met de blender.

Ik schenk de smoothie altijd in grote glazen van de Ikea (zie foto’s). Ik kan daar 2 van deze glazen royaal mee vullen. De ene smoothie drink ik direct, de andere zet ik weg voor de volgende ochtend. Dek het glas af met wat folie en zet hem in de koelkast. De volgende ochtend hoef je de smoothie alleen even door te roeren voor je hem opdrinkt.

Geniet ervan!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *